Logo

+48 783 918 580

Spotkania cz.2. – moja mapa na ten rejs.

Change Management, to zmiana między innymi mentalności, sposobu patrzenia, organizacji pracy.  Dla wielu osób, to podróż w nieznane. Tworzenie instrukcji, poradników, to swego rodzaju mapa, która pozwala nam płynąć w zamierzonym kierunku. To przede wszystkim budowanie poczucia bezpieczeństwa. Uważam, że warto je tworzyć. Nie na wszystko i w krótkiej zwięzłej formie. Max strona A4 i nie mam tutaj na myśli  czcionki 8 🙂

Managerze, Liderze Zmian, Dyrektorze – zadbaj o komfort swojej załogi.

Polecam, wydrukować, omówić z zespołami, wdrożyć, usprawniać.

Cel spotkania : określamy jasno i czytelnie po co się spotykamy. Jeden temat.

Uczestnicy : osoby, które będą aktywnie działać na osiągnięcie CELU.

Termin spotkania : ustal, poinformuj

Miejsce spotkania : poinformuj

Długość spotkania : max 40 minut.

Przygotowanie do spotkania : przygotowanie się do spotkania, świadczy o szacunku do pozostałych uczestników. Korzystaj z narzędzi.

Przebieg spotkania : osoba, która zwołuje spotkanie. Pilnuje jego przebiegu. Trzymamy się celu spotkania.

Komunikacja podczas spotkania : rozmawiamy o faktach, liczbach. Emocje wyłączamy. Słowa wulgarne wyłączamy. Prywatne oceny eliminujemy.

Pomysły nie związane z tematem spotkania : zapisz na tablicy będzie to temat innego spotkania.

Akceptacja uczestników : rozstajemy się, ze świadomością i zgodą co do dalszych kroków, działań.

Podsumowanie spotkania : osoba prowadząca niech zada pytania. czy CEL spotkania został osiągnięty ? czy każdy rozumie swoją rolę, zadanie, które ma wykonać ? czy wiemy, kiedy się ponownie spotkamy ? Czy są zdefiniowane i przypisane zadania z terminem ? Czy i co możemy poprawić w spotkaniach ?

Zaplanowanie kolejnego spotkania : planujemy kolejne spotkanie po to, żeby zweryfikować to na co się umówiliśmy.

Wystrzegaj się :
Przeklinania
Ocen prywatnych
Żali
Używania słów kwiecistych, które mało co wnoszą do dyskusji
Stwierdzeń mało, dużo, często
Ocen ludzi
Nerwów
Szukania winnych

Używaj :
Liczb
Faktów
Opisu procesu i jego odchyleń
Konstruktywnej rozmowy
Przedstawiaj pomysły
Szukaj rozwiązań
Nazywaj rzeczy po imieniu

Postawy :
Bądź odpowiedzialny
Pracuj zespołowo
Pomagaj , wspieraj
Nie zrażaj się jednym złym spotkaniem


Zapraszam do części 1 o spotkaniach Spotkania – pożeracze czasu? Na co zwrócić uwagę, żeby poprawić ich efektywność. cz.1.

Udostępnij ten wpis: