Change Management, to zmiana między innymi mentalności, sposobu patrzenia, organizacji pracy. Dla wielu osób, to podróż w nieznane. Tworzenie instrukcji, poradników, to swego rodzaju mapa, która pozwala nam płynąć w zamierzonym kierunku. To przede wszystkim budowanie poczucia bezpieczeństwa. Uważam, że warto je tworzyć. Nie na wszystko i w krótkiej zwięzłej formie. Max strona A4 i nie mam tutaj na myśli czcionki 8 🙂
Managerze, Liderze Zmian, Dyrektorze – zadbaj o komfort swojej załogi.
Polecam, wydrukować, omówić z zespołami, wdrożyć, usprawniać.
Cel spotkania : określamy jasno i czytelnie po co się spotykamy. Jeden temat.
Uczestnicy : osoby, które będą aktywnie działać na osiągnięcie CELU.
Termin spotkania : ustal, poinformuj
Miejsce spotkania : poinformuj
Długość spotkania : max 40 minut.
Przygotowanie do spotkania : przygotowanie się do spotkania, świadczy o szacunku do pozostałych uczestników. Korzystaj z narzędzi.
Przebieg spotkania : osoba, która zwołuje spotkanie. Pilnuje jego przebiegu. Trzymamy się celu spotkania.
Komunikacja podczas spotkania : rozmawiamy o faktach, liczbach. Emocje wyłączamy. Słowa wulgarne wyłączamy. Prywatne oceny eliminujemy.
Pomysły nie związane z tematem spotkania : zapisz na tablicy będzie to temat innego spotkania.
Akceptacja uczestników : rozstajemy się, ze świadomością i zgodą co do dalszych kroków, działań.
Podsumowanie spotkania : osoba prowadząca niech zada pytania. czy CEL spotkania został osiągnięty ? czy każdy rozumie swoją rolę, zadanie, które ma wykonać ? czy wiemy, kiedy się ponownie spotkamy ? Czy są zdefiniowane i przypisane zadania z terminem ? Czy i co możemy poprawić w spotkaniach ?
Zaplanowanie kolejnego spotkania : planujemy kolejne spotkanie po to, żeby zweryfikować to na co się umówiliśmy.
Wystrzegaj się :
Przeklinania
Ocen prywatnych
Żali
Używania słów kwiecistych, które mało co wnoszą do dyskusji
Stwierdzeń mało, dużo, często
Ocen ludzi
Nerwów
Szukania winnych
Używaj :
Liczb
Faktów
Opisu procesu i jego odchyleń
Konstruktywnej rozmowy
Przedstawiaj pomysły
Szukaj rozwiązań
Nazywaj rzeczy po imieniu
Postawy :
Bądź odpowiedzialny
Pracuj zespołowo
Pomagaj , wspieraj
Nie zrażaj się jednym złym spotkaniem
Zapraszam do części 1 o spotkaniach Spotkania – pożeracze czasu? Na co zwrócić uwagę, żeby poprawić ich efektywność. cz.1.